Live Aloha or go home - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu Live Aloha or go home - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu

Live Aloha or go home

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

22 Maart 2016 | Verenigde Staten, Honolulu

Aloha!

Hier zit ik dan bij de uitgang van Cancun International Airport met 4 koffers, 4 uur te wachten op mijn beste vriendinnetje Bo!

Een week Hawaii zit er alweer op en wat was dat een paradijsje!

Hawaii heeft verschillende eilanden en ik verblijf op Oahu bij Disney's Aulani Resort & Spa. Aulani is nog een kunstwerk van Disney, typisch Hawaiaans en geweldige service.

Maandag 14 maart kwam ik samen met mijn Nederlandse maatje Maurits aan op Honolulu International Airport. Vandaar gingen we naar onze huur auto en zijn we naar ons hotel gereden. Aangekomen bij het hotel werden we hartelijk ontvangen met een Hawaiaanse Lei (bloemenketting) en kregen we gelijk de sleutel van onze kamer en werd ons wat dingen verteld over het resort.

We hoeften helemaal niet in de rij te gaan staan bij de front desk en konden gelijk onze kamer in. Ook al is de vlucht van LA naar Honolulu bijna 6 uur kregen we helemaal niks te eten in het vliegtuig dus we hadden mega honger. We lieten onze koffers bezorgen en gingen naar de Olelo Room, een gezellige bar waar elk voorwerp de Hawaiaanse naam/vertaling op stond. Zo is "Stoel" in het Hawaiaans "Noho" en dat vond ik wel grappig want ik woonde in North Hollywood en iedereen noemt het NoHo. Terwijl we genoten van lekker eten en heerlijke cocktails, leerde we ook gelijk een beetje Hawaiaans.

De volgende ochtend reden we naar de Dole Ananas Plantage. Daar zagen we hoe ananassen groeien en zijn we in het grootste dolhof van de wereld geweest. Vervolgens reden we veder naar het noorden van het eiland, ook wel bekent als North Shore. Zo gingen we de hele noordelijke kust af en hebben we een paar stops gemaakt bij verschillende stranden en parken. Deze route was echt prachtig, ik genoot vooral van de mooie bergen.

'S avonds was er een typische Hawaiaanse show bij ons in het hotel. We liepen naar de locatie en kregen een rietenmat en zaten op het gras en genoten van de hula dansers en ukulele spelers.

Woensdag gingen we in de ochtend naar Pearl Harbor, ik ben zelf niet echt een museum mens, maar de locatie was mooi en er was veel te zien en dan realiseer je weer dat gelukkig dat allemaal niet hebben meegemaakt. Na Pearl Harbor reden we door Honolulu en eindegen we in Waikiki. Waikiki is de touristische buurt vol hotels. Daar hebben we gelunchd bij Island Vintage Coffee, en wat een geweldig cafe is dat. Ik dacht eerst dat het een soort van Starbuck was, maar totaal niet. Ik bestelde een Tiger Shrimp Sandwich en een Apple/Kale Green Juice. Man! Wat was dat lekker!! Ik had gewoon echt een broodje met gigantische garnalen en echt top qualiteit!

Na de heerlijke lunch liepen we veder naar Waikiki beach en gingen we met onze voeten in het water.... We hadden geen zwemkleding mee, maar kregen echt zin om de zee in te gaan. Dus we besloten terug te rijden naar ons hotel en gingen naar het strand en zwembad. En wat was dat lekker, de was niet erg koud en er waren ook een paar visjes. Het zwembad heeft een Lazy River, 2 glijbanen en een infinity pool met uitzicht op de zee en zonsondergang.

De volgende dag hadden we een excursie geboekt. We gingen eerst naar Secret Island, een klein eilandje dat echt prachtig is. Daar stond een barbecue voor ons klaar en hebben we lekker gegeten. Vervolgens gingen we met een Catamarin de zee op en hebben we wat zeeschildpadden gezien. Om 3 uur gingen we secret Island af en gingen we richting Kalua Ranch, waar we gingen paardrijden. En het landschap waar we doorgeen reden was echt prachtig, gemaand Kalua Valley, waar veel films zijn opgenomen zoals Jurassic World en 50 first dates.

Vrijdag gingen we onze paardrij spierpijn, Diamond Head beklimmen! Diamond head is een krater vlakbij Waikiki. Het was mega heet, maar we hebben toch de top gehaald en het was het zeker waard want we werden beloond met een prachtig uitzicht over de stad en strand. Terug op de grond reden we naar de andere kant van het eiland en gingen we naar een kleine chocolade fabriek. De enigste chocolade fabriek in Oahu. Het was echt super klein, maar ze maken daar chocolade van cacaoboon tot chocoladereep en dat kregen we allemaal te zien. Als laatste kregen we ook van alles te proeven en vanaf dat moment kijk ik heel anders naar chocolade. Het was net of ik wijn aan het proeven was. Zo proefde ik een chocolade reep 72% met cacaobonen uit Costa Rica en Uruguay en je kunt echt duidelijk het verschil proeven, een beetje bitter, zuur en dan weer zoet. Het was echt een hele leuke, lekkere en leerzame ervaring. 'S avonds aten we bij een restaurant aan het strand en genoten ook gelijk van de zon's ondergang.

Zaterdag gingen we om 7 uur 's ochtends al richting Hanuma Bay (snorkelgebied). Iedereen raadde ons aan om zo vroeg mogelijk te gaan, want anders vind je geen parking. Het was vroeg en het was nog best frisjes buiten, er was nog geen zon en we waren moe. Dus we legde onze handdoek op het strand en deden een powernap. Tijdens onze powenap begon het ook opeens te regenen voor 30 seconde en toen was het weer over (dat gebeurd heel vaak in Hawaii, gewoon even een plaatselijk buitje). Om 10 uur kwam eindelijk de zon door en gingen we de zee in om te snorkelen. Het was een mooi strand maar ik vond het snorkelgebied persoonlijk iets te ondiep. Het koraal/rotsvormatie was heel hoog en je moet dan de hele tijd daar boven plat liggen en dan niet aanraken. Op een geven moment was ik in een gebied voor zee-egels en toen kwam mijn kindertrauma naar boven, toen ik in Peru 2x in een zee-egel had gestapt en dat de naalden heel moeilijk uit je voet zijn te halen. Dus ik dacht: "Wegwezen hier!!". Overal waar ik keek waren zee-egels en ik kon niet staan want dat koraal was zo hoog dus ik moest er over heen zwemen. Maar ik heb het overleefd, maar doe mij maar lekker in het midden van de oceaan dumpen om daar lekker diep te duiken.

Rond 12 uur hadden we honger, want we hadden niks gegeten. Heel veel mensen hadden ons Eggs 'N Things aangeraden "Best Pancakes Ever" zeiden ze.... Ik vond het niet echt bijzonder, ze hadden cocos stroop en dat was wel lekker, maar de pancakes waren gewoon pancakes...

Na de lunch reden we veder naar een Mecadamia nut farm, waar we lekker nootjes gingen proeven en in plaats van nootjes kopen kocht ik een pikant sausje lol! Ondertussen maakte we ook een stop bij een kraampje waar ze verse kokosnoten verkochten en eindelijk had ik mijn kokoswater! Heerlijk!

Zondag was alweer onze laatste dag en we gingen eerst naar een markt vlakbij het stadium van Hawaii, daarna reden we langs de westkust van het eiland, zo hadden we alle delen van het eiland gezien. Paar uur later gingen we weer terug naar het hotel en gingen we nog even naar het strand. 'S avond hadden we een reservering gemaakt bij het buffet restaurant van ons hotel. Daar hebben we nog even genoten van onze laatste avond in Hawaii en toen was het tijd om de koffer te pakken. Maar we konden niet naar onze kamer zonder nog even een drankje te doen bij de Olelo Room. We kwamen daar bijna elke avond en hadden het altijd mega gezellig met de bartenders. En ik had echt mijn ultieme cocktail gevonden! De Makai Breeze, een frisse cocktail met chili pepers!! Ik vroeg altijd of ze hem extra pittig konden maken en de laatste avond hield de bartender bijna niet op met de chili toe te voegen! Maar hij was echt super lekker! Ik mis de Makai Breeze nu al!

Maandag vlogen we 's ochtend terug naar Los Angeles en eigelijk waren we al de hele dag kwijt met het tijdverschil. Mijn beste vriendinnetje in LA kwam mij ophalen van het vliegveld en had de rest van mijn koffers en verbleven we een korte nacht bij de Embassy Suites bij LAX. We namen helaas afscheid en ik zat in het vliegtuig richting Cancun!

Ik kan het me nog niet voorstellen dat ik niet meer terug ga naar LA, maar dat ik over een week terug naar Nederland vlieg!