South Korea, the best kept secret - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Denise Eber - WaarBenJij.nu South Korea, the best kept secret - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Denise Eber - WaarBenJij.nu

South Korea, the best kept secret

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

12 Mei 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Mijn dagen in Zuid Korea zijn voorbij gevlogen!

Op dag 6 ging ik samen met mij Koreaanse vriendinnetje Ji naar een overdekte markt. We gingen daar lunchen, we kochten een bakje en kregen er goude muntjess bij, de muntjes kon je inwisselen voor eten op de markt. Na de lunch liepen we veder naar het centrum van Seoul, onderweg zag ik iets super geks! We liepen langs een telefoonwinkel en buiten stonden er allemaal grote pakken WC-papierrollen. Hier in Korea is het normaal wanneer je iets bij een telefoonwinkel koopt wc-papier krijgt, ik kon het bijna niet geloven maar het is echt zo.

Langs de route kwamen we ook langs een traditioneel Koreaanse kleding winkel, daar gingen wij ons verkleden als Koreaans keizers, het was heel grappig en opeens stap er een Koreaan op me af die met zijn mega camera alleen maar een foto maakt van mijn ogen LOL (dat was erg apart). We liepen weer veder en kwamen bij het het geschiedenis museum van Seoul, het was een super high-tech!

Mijn Koreaans vriendinnetje Ji komt uit Gangnam (ja, van het liedje Gangnam Style). Ze hebben zelfs een Gangnam Style fotopunt. We hadden 's avonds afgesproken met Camila een Braziliaans meisje die toevallig uit Florianopolis komt (de stad in Brazilië, waar ik een semester heb gezeten en mijn Koreaanse vrienden heb ontmoet). We gingen met z'n drieën naar een tafelgril restaurant met zeevruchten. Het was super lekker en gezellig. Na het avondeten gingen we naar een Hippie bar, waar een band speelde terwijl we op kussens zaten te genieten van een bucket cocktail. Door de gezelligheid waren we de tijd vergeten en er waren geen metro's en bussen meer naar huis, Camila had aangeboden om bij haar te blijven slapen. Terwijl we eigenlijk onderweg waren naar Camila's huis kwamen we eerst langs een winkel vol photobooths, waar je echt de ruimte hebt om te poseren, het was super grappig en na de photoshoot kon je de foto's ook nog is bewerken. En of de dag nog niet perfect was, kwamen we ook nog is langs een karaoke bar, je huurt een kamer en het is echt geweldig! discolampen en duizenden nummers, het was echt een feestje!

De volgende ochtend ging ik vanaf Camila's huis naar Kim's huis. Voor het eerst ging ik helemaal alleen met de metro en bus, ik heb het gelukkig in 1 keer kunnen vinden :) Na een heerlijke douche, liep ik naar de Universiteit van Kim, waar we hadden afgesproken om samen te gaan lunchen. Zoals gewoonlijk weer lekker eten en daarna gingen we naar een rivier even chillen. Het weer was heerlijk! 's avonds had ik afgesproken met Camila en vrienden van haar om naar een honkbal wedstrijd te gaan, het was super gezellig ook al had het team verloren. Tijdens honkbal wedstijden eten de Koreanen kip met bier, dus dat hadden wij natuurlijk ook.

Het was alweer mijn laatste weekend in Seoul :( Vrijdag ging ik samen met Kim naar het Oorlogsmuseum. Net als het geschiedenis museum was dit ook een super high-tech museum. Ik keek mijn ogen uit, en ik ben niet zo'n museum liefhebber, maar deze waren echt gaaf. Na het museum gingen we naar bekent uitgaansgebied in Seoul. We gingen daar eerst Sabu Sabu eten, (super dun gesneden vlees die je zelf in bouillon laat koken) samen met Camila en een ander Braziliaans meisje uit Sao Paulo. Na het avondeten ging ik samen met de Braziliaanse meiden naar het trickeye museum, dat super lachen was. Waar allemaal grappige achtergronden zijn en je in een positie moet staan, en op de foto ziet het er ''goed uit'' lol. Na het trickeye museum gingen we met z'n alle nog uit en het was een hele gezellige nacht.

Zaterdag werden we pas laat wakker en 's avonds gingen we naar een Braziliaans samba feestje. De muziek was heerlijk en ze hadden Acai, caipirinhas en guarana, mijn favoriete dingen uit Brazilië. Het was echt super gezellig. Daarna gingen we door naar een club en werd het nog gezelliger :D

En toen was het alweer zondag mijn laatste volle dag in Zuid Korea. Zuid Korea werd gelijk triest, want het was de hele dag aan het regenen, terwijl we de hele tijd super weer hebben gehad. Toch besloot ik samen met Ji om naar de N Seoul Tower te gaan (het hoogste punt in Seoul) Ondanks de regen was het uitzicht vanuit de toren prachtig! Ik ben blij dat we toch gegaan zijn. Na het bezoek aan de toren, ging ik samen met Ji en Kim naar een Braziliaans Churrasco (BBQ) restaurant, het eten was super lekker en kwam goed in de buurt van een echt Braziliaans restaurant.

Vandaag was het dan zo ver, mijn vlucht naar Tokyo Japan. Ook al had ik super veel zin om naar Tokyo te gaan, het was wel weer moeilijk om afscheid te nemen van mijn vrienden. De dagen zijn voorbij gevlogen en ik had nog wel een paar daagjes extra in Seoul willen blijven. Ik heb echt een geweldige tijd gehad in Zuid Korea en allemaal dankzij mijn geweldige vrienden. Ik ben ze super dankbaar en hoop dat ze snel naar Nederland komen zodat ik het zelfde voor hun kan doen. Ik had helemaal geen verwachtingen van Zuid Korea, maar ik moet zeggen dat het echt een prachtig land is en dat niet veel mensen dat weten.

Vandaag begint mijn avontuur in Japan!

Bedankt voor het lezen!

Liefs,

Denise


  • 13 Mei 2014 - 01:16

    Angela:

    Leuk om je avonturen te kunnen lezen Denise. Veel plezier mrt de volgende etappe. Japan...sushi...ik ben jaliers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Denise

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 21055

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Oahu, Hawaii

02 Maart 2015 - 02 April 2015

California Dreamin'

07 Juni 2014 - 05 Juli 2014

From LA to NY

31 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Sydney, Australie

12 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Tokyo, Japan

01 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Seoul, Zuid-Korea

30 Juli 2012 - 10 December 2012

Uitwisseling Brazilië

15 Mei 2012 - 20 Mei 2012

New York City

18 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Stage Le ChatO

16 Juni 2011 - 18 Juni 2011

B'day at Disneyland Paris

16 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Orlando baby!

Landen bezocht: