Tokyo Go Go!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Denise Eber - WaarBenJij.nu Tokyo Go Go!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Denise Eber - WaarBenJij.nu

Tokyo Go Go!!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

19 Mei 2014 | Japan, Tokio

Daar ben ik weer!!!

Mijn week in Japan is voorbij gevlogen! Ik heb geen moment stilgezeten. Helemaal in me uppie ging ik deze gigantische stad verkennen.

Mijn vlucht vanaf Seoul naar Tokyo ging prima, het was maar een vlucht van 2 uurtjes maar ik kreeg een complete maaltijd! En het was nog lekker ook! Dat zijn wij in Europa natuurlijk niet gewent, ik vlieg met dezelfde maatschappij vandaag naar Sydney (Japan Airlines), dus ben benieuwd wat ik krijg bij een vlucht van 10 uur.

Ik kon mijn hostel de eerste dag gemakkelijk vinden, het enigste nadeel was dat er geen lift was op mijn eindstation. Ik moest heel wat treden mijn koffers tillen.... Maar ik heb het overleefd! Het hostel was erg netjes, schoon en had eigenlijk alles wat je nodig had, zelfs luxe wc's met verwarmde wc bril, sproeiers en weet ik veel hoeveel opties meer. Ook had ik mijn eigen kluisje voor mijn waardevolle spullen, een nachttafeltje en eigen stopcontacten. Het hostel was super, maar het was niet echt een hostel om vrienden te maken, de openbare ruimte was te klein en ze organiseerde veder ook niks. Veel mensen bleven maar een nacht of 2 en gingen weer veder, dus ik had steeds weer nieuwe kamergenoten, echt vrienden heb ik helaas niet kunnen maken, maar ik heb me zeker wel vermaakt in Japan.

De eerste avond ging ik met de metro Akihabarra, waar de straten vol zitten met elektronica winkels, grijpmachines en Anime winkels. Langs de straten stonden allemaal meisjes verkleed als Anime figuren flyers uit te delen en met een super hoog stemmetje wat te gillen. Na 100 keer een grijpmachine hall zijn langsgelopen, besloot ik om zelf een gokje te wagen, maar helaas is het net zo vals als bij ons op de kermis lol. Het was al snel etenstijd en ik wou SUSHI! Maar ik kon gewoon geen sushi restaurant vinden.... Uiteindelijk kwam ik bij een soort van sushi restaurant, waar ze rijst vullen met vis en zeewier er omheen (het lijkt een beetje op temaki, maar dan rond) en natuurlijk kreeg ik ook miso soep en dronk ik een glas ice green tea.

De volgende ochtend ging met de metro naar Asakusa, waar ik een tempel bezocht met een hele grote lantaarn. Rondom de tempel waren ook heel veel marktkraampjes met souvenirtjes en natuurlijk eten. Ik liep door de straten van Asakusa en kwam een sushitrein restaurant tegen. De sushi was werkelijk heerlijk! Na de lunch liep ik weer terug naar de metro en ging naar Ueno, waar een super groot park is. Het park zit vol tempels, musea en heeft zelfs een Starbucks. Ik heb daar een paar uur rond gelopen en ging daarna weer veder naar Ginza, een van de bekendste winkelstraten van Tokyo en waar het meest gefotografeerde kruispunt van Japan. Ik mocht van mezelf niet te veel shoppen, maar ik kon de verleiding niet weerstaan. Na even geshopt te hebben ging ik opzoek naar de vismarkt. Eindelijk aangekomen bij de vismarkt was het al gesloten, maar restaurants waren nog wel open. Ik vond een klein restaurantje waar ik aan de bar heerlijke sushi, paling, oesters en miso soep heb gegeten.

En het was tijd voor Disney! Ik vertrok al super vroeg en was voor openingstijd bij Tokyo Disneyland. Dit park is te vergelijken met al de andere Disneylanden over de wereld, maar het heeft zo zijn eigen style. Mainstreet (de winkelstraat naar het kasteel) is overdekt en heet World Bazar. Ook zijn er 2 actracties die alleen maar in Tokyo Disneyland zijn Monters Inc. Ride Go Seek, waar je in een karretje zit en een eigen zaklamp hebt waar je de monsters mee moet zoeken. Ook Winnie the Pooh's Honey Hunt, deze attractie heeft geen rails, dus elke keer heb je een andere route. Je draait en huppelt rond door de wereld van Winnie the Pooh, het was erg grappig. Het thema in Disney was nog steeds Pasen! Overal waren eieren en het personeel had Paashaas oren op. Ik voelde me echt underdressed want echt iedereen, echt iedereen loopt hier met een Disney muts, Mickey oren en een souvenir popcornemmers. Ze hebben hier ook 10 verschillende popcornsmaken en mensen blijven hun emmer maar vullen. Ik besloot om een smaak te proeven en ging voor sojasaus. Wat me tegenviel waren de souvenirs, ik kon geen magneet vinden! Ook hadden ze niks van Frozen of prinsessen, terwijl je ''Let it go'' hier echt overal hoort (hetzelfde in Korea). Als tip had ik gelezen dat je vooral moet snacken in Tokyo Disney, want overal zijn unieke Disney snacks. Ik had een wrap met garnalen, chicken teriyaki en een stuk seafood pizza. Na de lichtparade ging ik nog even in mijn favoriete attractie Splash Mountain en ging daarna naar huis, het was een geslaagde dag en kon niet wachten tot DisneySea.

DisneySea, is een Disney park dat alleen maar in Japan is, dus die mocht ik zeker niet missen. Het was echt prachtig, de details zijn ongelofelijk! Het park is opgedeeld in Port of calls. Hier heb je ook allemaal attracties die nergens anders zijn. Het was een super ervaring, alles was nieuw en zo mooi! Ze hadden zelfs een parade op het water. En Disney gaat niet alleen om de figuren en attracties, maar ook vooral om eten! Ze hebben zelfs een show over eten!! Ik besloot om weer kleine snacks te eten rond het park en begon mijn ontbijt met een stuffed Duffy. Duffy is de Disney teddybeer en zijn schattige hoofdje was gevuld met bosvruchten mouse. Ook had ik een zwemband van Donald Duck dat een soort van bapao was gevuld met garnalen en een mango drankje. Het zag er allemaal schattig uit en zonde om op te eten. Na de show over eten was de zon ondergegaan en ik kreeg het een beetje koud en wou me jas aantrekken, en toen kwam ik erachter dat ik mijn jas kwijt was! Ik had mijn jas de hele tijd in mijn tas, maar opeens was die verdwenen. Ik ging naar de gevonden voorwerpen afdeling en mijn jas was gevonden bij de kinderwagentjesverhuur. Ik was echt super blij want die jas is echt geweldig! Hij is warm en je kunt hem helemaal klein maken en in een soort van slaapzakhoesje stoppen. Ik heb alle attracties kunnen doen en was rond 7 uur al klaar in het park. Ik besloot om naar het winkelcentrum naast Disney te gaan, daar heb ik wat rond gelopen en uiteindelijk avond gegeten. Ik had Sukiyaki (dun gesneden biefstuk, die je zelf op een hete plaat bak met een speciale saus en daarna in een rauw ei doopt) en een lekker glas Japanse pruimen wijn. Het eten was heerlijk en het personeel was super vriendelijk! Na het afrekenen liep de mevrouw die mij bediende helemaal met me mee naar de uitgang en bleef me maar bedankten. De Japanners zijn echt super aardig trouwens. hahah

Ik had echt wat slaap nodig, 2 dagen om 6 uur opgestaan en de hele dag gelopen (naja ik loop elke dag de hele dag maar goed 6 uur is vroeg!) dus ik besloot om dit keer lekker lang in mijn bed te blijven liggen, ook al was ik al vroeg wakker door mijn kamergenoten, bleef ik toch tot 10 uur lekker liggen. Voor 12 uur ging met de metro richting de Tokyo Metropolitan Government Building, waar je gratis naar de vanaf de bovenste verdieping heel Tokyo kunt bewonderen. Ongelofelijk mooi! Daarna ging ik veder naar Sibuya, waar het drukste kruispunt van de wereld is en heel veel winkels. Weer kon ik de verleiding niet weerstaan en heb weer een paar kleine dingetjes gekocht.

De volgende dag ging ik eerst naar The Imperial Palace, dat ik helaas alleen van een afstand kon bezichtigen want het is namelijk alleen geopend voor oud en nieuw. Maar rond het paleis was wel een mooi park. Ik liep weer even rond en kwam uiteindelijk bij een Yakitori restaurant, waar ik mijn schoenen uit moest doen en voor het eerst in weken at ik weer met vork en mes. Na mijn lunch pakte ik weer de metro richting Tokyo Tower, de bekende soort van rood/witte Eifel toren. Vlakbij de Tokyo Tower was ook een Boeddhistische begraafplaats, met hele grote grafstenen, beter gezegd altaars. Ik geen weer veder naar mijn volgende bestemming Roppongi, dat bekent staat om zijn bars, winkels en restaurants. Ik liep naar Roppongi Hills, waar een winkelcentrum was met een klein parkje in het midden, met een mega roos en uitzicht op Tokyo Tower! Het was super mooi! Ik had een leuk Aziatisch restaurantje gevonden, waar ze allemaal kleine gerechtjes hadden en ik werd helemaal vrolijk toen ik er achter kwam dat ze ook Acai hadden! In het winklecentrum hadden ze ook een super luxe Hondensalon. Poedels werden geknipt en aangekleed. En ik heb hier in de stad ook genoeg wagentjes met honden gezien, hier kan het allemaal.

6 uur ging mijn wekker weer, want vandaag was de dag dat ik met een tour naar Mt. Fuji ging. Mt. Fuji is de grootste berg van Japan en heeft echt de vorm van een stereotype berg. Het was echt super super mooi, zo groot en het perfecte stukje sneeuw op de top van de berg. We gingen helemaal naar het 5e station, die het hoogst ligt en daar konden we prachtige foto's maken. Na het bezoek aan de berg gingen we Japans tafel barbecueën bij een restaurant met een prachtig uitzicht op 1 van de 5 meren langs Mt. Fuji. Na de lunch gingen we naar the Premium outlets waar ook een prachtig uitzicht van de berg was. Het was super dag en was blij dat ik toch last minute de tour heb genomen. Op de terugweg zaten we wel 3 uur in de file, maar het was het zeker waard.

Vandaag is de dag dat ik Japan ga verlaten, deze week is echt voorbij gevlogen. Vanochtend ben ik weer even terug gegaan naar Akihabarra en heb een sleeve gekocht voor mijn laptop en waar ik nog even geluncht heb voordat ik naar het vliegveld ging. Voor lunch had ik Honey Toast met Milk Tea ijs, super zoet en mega groot! Ik kreeg het niet op! Aan de buitenkant leek het een restaurant, maar het was eigenlijk een karaoke restaurant met individuele kamers. Ze hadden 6 verschillende menu kaarten en je kon bestellen via een afstandsbediening. Dat was nog een hele spontane ervaring om mijn week in Japan af te sluiten.

Japan was echt een geweldige ervaring. En ook zo anders weer als Zuid Korea. Mijn eerste reactie hier was eigenlijk: ''Wat zijn ze hier bruin!'' hahaha. Ook lopen ze hier links, daar moet ik mezelf ook steeds weer aan herinneren. op de metro stations staan er ook echt pijlen welke kant je moet lopen, maar het gekke is dat bij het station van mijn hostel het weer rechts is??!! Heel apart, hahaha. Ook sluit hier alles best vroeg, ik Zuid Korea gingen restaurants door tot 6 uur 's ochtends en bleven winkels open tot minimaal 10 uur 's avonds. En hier was gratis wifi vinden best moeilijk en dat had ik helemaal niet verwacht van Tokyo. Als ik Seoul en Tokyo vergelijk is Seoul moderner en dat echt helemaal niet verwacht.

Zo dat was weer een lang verslag!

En nu is het tijd om Down Under te gaan! Sydney here I come!!!

Aregato!

Liefs,
Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Tokyo, Japan

Tokyo & Tokyo DISNEY!

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2014

Tokyo Go Go!!

19 Mei 2014

Tokyo Go Go!!
Denise

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 21069

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Oahu, Hawaii

02 Maart 2015 - 02 April 2015

California Dreamin'

07 Juni 2014 - 05 Juli 2014

From LA to NY

31 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Sydney, Australie

12 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Tokyo, Japan

01 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Seoul, Zuid-Korea

30 Juli 2012 - 10 December 2012

Uitwisseling Brazilië

15 Mei 2012 - 20 Mei 2012

New York City

18 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Stage Le ChatO

16 Juni 2011 - 18 Juni 2011

B'day at Disneyland Paris

16 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Orlando baby!

Landen bezocht: