Southern Sun: part 1 - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu Southern Sun: part 1 - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu

Southern Sun: part 1

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, Carlsbad

Hallo allenaal!!

Na een super gezellige week met mijn familie in California, was het eindelijk zo ver mijn Southern Sun trek ging van start!

Super vroeg verzamelde we in een hotel in Los Angeles. Iedereen ontmoeten en een hele bespreking. We zijn in totaal met ze'n 10en, 2 Koreaanse, 5 Engelsen, 1 Ierse, onze Amerikaanse tour leader en ik.

Vanaf het hotel gingen we naar Hollywood en liepen daar even rond. Niets nieuws voor mij, maar Hollywood blijft leuk. Na Hollywood gingen we langs het huis van onze tour leader. Het plan was om gewoon even langs te gaan, maar haar ouders nodigde ons uit voor een BBQ. Super lief en gezellig.

Daarna reden we veder naar Las Vegas! We kwamen in ons hotel Golden Nugget, gingen opfrissen en daarna naar Fermontstreet Experience. Een gezellige straat vol bars en live muziek.

De volgende ochtend gingen we met de hele groep naar het ontbijtbuffet in het hotel. Daarna hadden we een vrije dag en ik besloot met de groep naar de strip te gaan, langs de hotels te lopen en wat te shoppen. Het was 16 juni en om 12 uur 's nachts werd ik dan eindelijk 21!! Heel onverwachts besloot een vriend van me die in California woont, naar Las Vegas te komen voor mijn verjaardag. Super lief! We gingen eerst samen in één van mijn favoriete restaurants eten "SushiSamba" En Braziliaans/Peruaans/Japans fushion restaurant! Heerlijk!! Na het eten gingen we naar zijn hotel want hij moest nog inchecken, maar er stond een gigantische rij! En ja ik werd 21 toen we in de rij stonden, van Hotel Casino Riviera. Ik kreeg wat telefoontjes en gingen daarna het casino in! Ik stopte 1 dollar in de automaat en won gelijk 10 dollar!! Met die 10 dollar kocht ik mijn eerste legale drankje in Amerika. We gingen de strip af, casino in, casino uit. Het was super gezellig en kan nog steeds niet geloven dat ik mijn 21ste verjaardag in Las Vegas heb gevierd.

'S ochtends vertrokken we vroeg richting Zion National Park, ik heb niet geslapen. Toen ik terug kwam in het hotel heb ik gedoucht en mijn spullen gepakt. Aangekomen in Zion, gingen we onze tenten opzetten en daarna het park in. Zion is echt prachtig, maar in die hitte een berg beklimmen is zwaar!! 'S avonds ging onze tour leader voor ons koken en ze hadden ook voor mij een taart en kaart geregeld. Echt super lief allemaal, had me geen betere verjaardag kunnen wensen.

Woensdagochtend gingen we weer een wandeling maken in Zion, maar deze keer was het niet te veel omhoog, maar net zo mooi. Na de wandeling gingen we veder naar onze volgende bestemming, een prairie waar we in een schuur sliepen met stapelbedden. Met een stel gingen we paardrijden, en ik had hier zo erg naar uitgekeken, want heb meer dan 10 jaar niet op een paard gezeten en ik hield echt van paardrijden. Het was echt geweldig!! Voelde me 10 jaar jonger en mijn paard Charley was echt een schatje :)

De volgende dag gingen we richting Horse Shoe Bend, dat een soort van mini Grand Canyon is. Dat was even een voorproefje tot dat we bij de echte Grand Canyon kwamen. We moesten onze ogen dicht doen van onze tour leader en zij bracht ons naar het uitzicht punt van de Grand Canyon. Toen we onze ogen opende was het echt ongelooflijk!

Onderweg stopte we bij een supermarkt om boodschappen in te kopen. Het was aan mij beurt om te koken en ik had er echt zin in om na 1,5 maand weer te koken, het eenigste nadeel was dat het super donker was!

Vrijdag was het eindelijk zo ver, we gingen de Grand Canyon in. Om 4 uur 's nachts gingen we richting de Grand Canyon om de zonsopgang te zien. Het was super koud en super vroeg, maar het is het allemaal waard! We hebben nog wat wandelingen gemaakt, maar 's middags hield ik het niet meer, ik moest echt slapen. Dus ging terug naar de camping met een paar meiden en we hebben daar even gechild voordat we weer terug gingen naar de Grand Canyon voor de zonsondergang. De zonsondergang was echt ongelooflijk mooi!

Zaterdag gingen we naar een Navajo (indianen) camp, waar rondkeken en daarna veder gingen naar ons camp. Weer alles opbouwen en toen gingen we naar Monument Valley voor een Jeep tour!! Dat was echt super gaaf! Ik moet zeggen dat ik Monument Valley mooier vond dat de Grand Canyon, want je zit er echt in. Ook kregen we Navajo tacos, die super lekker waren!!

Zondag gingen we om 5 uur 's ochtends weer richting Monument Valley voor de zonsopgang. Weer super mooi!! Daarna hebben we een aantal uren in de auto gezeten richting Santa Fe, New Mexico! Aangekomen in Santa Fe, hebben we snel onze tenten opgezet en zijn daarna Santa Fe in gegaan. We kwamen langs een cowboylaarzen winkel, die laarzen verkocht van minimaal 700 dollar!! Niet normaal, ze waren wel mooi. Als avond eten gingen we naar een New Mexicaans restaurant,dat erg lekker was. Na het avond eten gingen we nog naar een gezellige bar met live muziek. Het was zoals elke dag, weer een geslaagde dag.

Vandaag gingen Rosewell, New Mexico, dat bekent staat om zijn Aliens. Ze hadden een museum en souvenirshops, maar voor de rest niks bijzonders. Nu zijn we weer onderweg naar onze volgende camping in Carlsbad, New Mexico.

Ik heb het echt super naar mijn zin! De groep is erg gezellig en de dagen vliegen voorbij! Het is elke dag weer super om weer wat nieuws te zien en naar een andere staat te gaan!

Bedankt voor het lezen!

Xxx

• 27 Juni 2014 - 20:08

Denise Van Leeuwen:

Hoi Denise,

Mijn naam is Denise :):)
    Wat een onwijs gave ervaring in Amerika!
    Mag ik vragen of jij met een organisatie ben gegaan? Zoja, welke?
    Omdat je zegt '' mijn Californische familie ''

Succes nog.

Groetjes,

• 27 Juni 2014 - 20:22

Denise Eber:

Hi Denise!

Ik heb voordat ik aan de trek begon een weekje bij mijn familie in california gezeten.

De Organisatie is TrekAmerica en ik doe trek: Southern Sun van LA naar NY. Er zijn nog heel veel verschillende treks.

Bedankt voor het lezen!