Last days AUSTRALIA - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise Eber - WaarBenJij.nu Last days AUSTRALIA - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise Eber - WaarBenJij.nu

Last days AUSTRALIA

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 Juni 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!
Ik ben alweer 3 dagen in kiwiland en heb nu even een momentje om mijn blog te schrijven over mijn laatste dagen in Australië.

Op dag 7 ging ik langs Wouter's stage bedrijf: The National Martime Museum of Australia. Voordat ik het museum in ging heb ik nog even met Wouter geluncht en heeft hij mij aan diverse collega's voorgesteld. Het museum was heel mooi en het leukste was dat je ook op en in verschillende boten/schepen mocht, zelfs een onderzeeër! Overal stonden er mensen die heel gezellig een praatje met je maakte en vertelde over de boot en zijn geschiedenis. De vrijwilligers die daar werken zijn echt super aardig en vertellen hun verhaal steeds weer met heel veel plezier. Toen Wouter klaar was met werken gingen we samen richting het centraal station waar we afgesproken hadden met een Belg en Duitser. We gingen met ze vieren naar het Olympisch stadion voor de voetbalwedstrijd van Australië tegen Zuid - Africa. De eerste 15 minuten waren leuk, want Zuid - Africa scoorde en echt 1 minuut later scoorde Australië. Voor de rest was er geen actie en is het 1-1 gebleven.

De volgende ochtend ging al om 5 uur mijn wekker, want om 7 uur zou ik worden opgehaald voor mijn tour naar Blue Mountains. Het werd uiteindelijk bijna 8 uur, maar ik ben wel opgehaald en heb genoten van de tour. We hebben diverse stoppen gemaakt in Blue Mountains National Park met geweldige uitzichten. Het was echt heel mooi. Daarna gingen we naar Scenic Park, waar we de SkyWay pakte van het oostelijke deel naar het westelijke deel. Aangekomen in het westelijke deel nam ik de diepste trein ter wereld, die je naar de rainforest van Blue Mountains brengt. In de rainforest heb ik een wandeling gemaakt van een uur en ben toen weer met de kabelbaan naar boven gegaan. Het was een mooie dag!

Ik viel al om 11 uur in slaap en had mijn wekker vroeg gezet om de ferry te pakken naar Manly. Ik moest er van iedereen heen. Aangekomen in Manly liep ik naar Shelley Beach, wat een van de warmste stranden van Australië is. Ik vond het water toch nog erg koud. Dus ik ging maar lekker zonnen. De zon was erg lekker, maar af en toe waren er windvlaagen en dan waait er allemaal zand op je (en dat is niet leuk). Na wat windvlagen besloot ik terug te lopen naar Manly Beach en weer heel toevallig kwam ik langs een cafeetje die Acai verkocht, het is hier best populair, ik weer blij natuurlijk :D De zon ging weer onder en ik besloot om de ferry terug naar Sydney te pakken. 'S avonds had ik als gewoonlijk weer met Wouter afgesproken en deze keer gingen we naar een heel kleine pizzeria. En ik ben geen pizza fan, maar dit was de lekkerste pizza die ik ooit op heb! Een super dunne bodem en verse zeevruchten! Na het eten hadden we afgesproken met wat Duitsers en hebben een gezellige avond gehad!

Het was alweer dag 10 en ik heb heerlijk uitgeslapen! Ook was het weer tijd om de was te doen! 'S avonds ging ik samen met Wouter een keer luxe uiteten. We hadden een tafeltje gereserveerd in het restaurant van de Sydney Tower. We bestelde een 6 gangen menu en het was heerlijk! Maar het uitzicht was vooral fantastisch! Vanuit de toren zagen we heel Sydney, en we draaide ook nog is!

Op mijn laatste dag ging ik nog even een paar parken bezoeken, een Katholieke kerk en Paddy's Market (Sydney's goedkoopste markt). 'S avonds had Wouter voor mij een Afscheidsfeestje georganiseerd. We gingen met een paar mensen die ik geduurde mijn tijd in Sydney bevriend mee ben geraakt gezellig eten bij die goede pizzeria en daarna uit. Het was een hele gezellige avond en het was leuk om zo mijn laatste dag in Sydney af te sluiten.

De volgende ochtend moest ik vroeg op voor mijn vlucht naar Auckland, dus het was weer een kort nachtje, maar het is het allemaal waard!

Zaterdag vlieg ik alweer naar Los Angeles! En ik ben alweer een maand onderweg! De tijd vliegt verschrikkelijk snel!

Veel liefs,

Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sydney, Australie

DOWN UNDER!

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2014

Last days AUSTRALIA

25 Mei 2014

First days DOWN UNDER!
Denise

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 21074

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Oahu, Hawaii

02 Maart 2015 - 02 April 2015

California Dreamin'

07 Juni 2014 - 05 Juli 2014

From LA to NY

31 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Sydney, Australie

12 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Tokyo, Japan

01 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Seoul, Zuid-Korea

30 Juli 2012 - 10 December 2012

Uitwisseling Brazilië

15 Mei 2012 - 20 Mei 2012

New York City

18 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Stage Le ChatO

16 Juni 2011 - 18 Juni 2011

B'day at Disneyland Paris

16 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Orlando baby!

Landen bezocht: