First days DOWN UNDER! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise Eber - WaarBenJij.nu First days DOWN UNDER! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise Eber - WaarBenJij.nu

First days DOWN UNDER!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

25 Mei 2014 | Australië, Sydney

Hoii allemaal!

Hier is mijn eerste bericht vanuit DOWN UNDER! Ik ben nu letterlijk aan de andere kant van de wereld!! Kan het niet geloven!!

Mijn vlucht van Tokyo naar Sydney ging goed. Na een lekkere Japanse maaltijd, de customforms in vullen en een film kijken viel ik in slaap en werd wakker gemaakt omdat we gingen landen. Ik heb de vlucht van 10 uur niet gevoeld.

Aankomen op Sydney stond mijn goede vriend Wouter al op me te wachten. Het was zo gek om hem te zien! Wie had het ooit gedacht dat wij elkaar in Sydney zouden treffen? Het leek wel of ik zat te dromen lol.

Samen gingen wij met de trein naar Kings Cross, de regio waar mijn hostel is en Wouters kamer. We dropte mijn spullen in het hostel en gingen toen gelijk door naar Wouters kamer. Na de rondleiding door het kamercomplex gingen we samen ontbijten bij een leuk terrasje om de hoek van Wouters huis. Het weer was heerlijk en het eten ook, maar vooral was het personeel heel aardig.

Na het ontbijt gingen we samen met trein richting het centrum van Sydney. En daar zag ik dan the Opera House! Echt prachtig, ik kon mijn ogen niet geloven! The Opera House is omringt door een prachtige haven en natuurlijk de bekende Harbour Bridge. Het is echt een plaatje! Ik kreeg van Wouter een soort van kleine city tour en zo'n beetje alles is goed te lopen in Sydney. We liepen veder naar Darling Harbour, een gezellige boulevard vol met restaurants, bars en attracties. Op Darling Harbour is 1 groot attractiecomplex met Madame Tussauds, Sealife en Wildlife. We besloten eerst om naar Sealife te gaan. Een prachtig aquarium vol met Nemo en zijn vrienden :) Na Sealife gingen we naar Madame Tussauds om gezellig met beroemdheden op de foto te gaan. Ook al kende we 50% van de sterren niet die daar waren omdat ze bekende Australiërs zijn, was het zeker lachen.

Het werd etenstijd en het was moeilijk om een restaurant te kiezen in Darling Harbour. Maar we hebben uiteindelijk een heerlijk restaurant uitgekozen. We hadden een schaal om te delen met diverse voorgerechtjes en als hoofdgerecht Kangaroo! Het was allemaal heerlijk en we hadden nog een prachtig uitzicht ook! Beter kon ik mijn eerste dag in Sydney niet voorstellen.

Wouter had speciaal vrij geregeld op mijn aankomst dag, maar normaal werkt hij van maandag tot vrijdag. Woensdag ging ik alleen een beetje Kings Cross verkennen en liep daarna richting the Royal Botanic Garden. Een gigantische tuin vol prachtige planten en uitzicht op het water. Ik heb daar zeker een paar uur rond gelopen en liep toen veder naar het centrum en pakte toen de trein terug naar Kings Cross. Ik friste me even op en ging samen met Wouter naar een intern meeting. Het stage bureau van Wouter organiseerde een meeting bij een hamburger restaurant. Het was super gezellig en leerde veel van Wouters vrienden kennen. Ook waren er heel toevallig Nederlandse Tio studenten die stage lopen hier in Sydney, ook heb ik even met hun lopen kletsen. Na de meeting gingen we meet een groep richting Scary Canary een club/bar in het centrum van Sydney. Het was een hele gezellige avond!!

De volgende ochtend had ik lekker uitgeslapen en ging daarna alleen naar Bondi Beach, het strand van Sydney! Ik heb heerlijk lopen zonnen en naar de coole moves van de surfers gekeken. Ze verkochten gewoon Acai in een restaurantje langs het strand en dat maakte mijn dag nog perfecter. De zon ging onder en ik ging weer terug naar het hostel, nam een heerlijke douche en ging daarna samen met Wouter naar Chinatown. We bestelde pittige noodlesoep, varkensmaag en inktvis. Allemaal erg lekker. Als toetje gingen we eigenlijk naar een soort van raampje in de straat waar een vrouwtje soort soesjes verkocht gevuld met warme custard, ook erg lekker :)

Vrijdag moest ik echt aan mijn was beginnen, in Japan heb ik helemaal geen tijd gehad om mijn was te doen en ik had bijna geen kleding meer over. Ik kon pas om 1 uur beginnen met wassen dus besloot om ergens ik King Cross te ontbijten en naar het park in de buurt te gaan. En tot mijn verbazing vond ik nog een tentje die acai verkocht. Na 1,5 jaar geen acai gegeten te hebben heb ik het nu in ongeveer 3,5 week 4x op! Ik heb het gewoon in Zuid Korea, Japan en Australië kunnen vinden! Happy me :D Om half 4 was ik eindelijk klaar met de was, en moest snel douche en klaarmaken voor the boat party van vanavond. Om 5 uur had ik met Wouter afgesproken bij de McDonalds waar we heel snel een hapje gingen eten voordat we naar de haven gingen. We gingen samen met een paar Nederlandse meiden en een Fins meisje de boot op en genoten van alle lichtjes in de stad en het prachtige uitzicht op de verlichte Harbour Bridge en Opera House! Na het boottochtje van 3 uur gingen we naar Bungalow 8, een gezellige bar/club waar the after party werd gehouden. Daar begon het feestje pas echt en het was super gezellig!!

De volgende ochtend ging mijn wekker alweer om 6 uur want Wouter en ik hadden met 2 Duitse meiden afgesproken om samen naar Featherdale Wildlifepark te gaan, dat ongeveer 2 uur van Sydney ligt. Ook al was het kort nachtje het was het zeker waard! Ik heb gewoon kangoeroes en koala's kunnen aaien en voeren, ze zijn zo schattig!! Het was echt heel gaaf! Ik wou ze allemaal mee naar huis nemen en heb te veel foto's genomen. Eind van de middag waren we weer terug in Sydney en ik had eigenlijk een powernapje nodig, maar dat lukte niet echt. Ik ging me weer even opfrissen en daarna samen met Wouter naar het museum waar hij stage loopt. Het museum ligt aan Darling Harbour en omdat er een licht festival (Vivid) aan de gang is in Sydney speelde er vandaag diverse bands vlak aan het water. Er hing een super gezellige sfeer en als klap op de vuurpijl hadden ze ook nog is allemaal vuurwerk en een fontein show! Het was echt super mooi en het voelde even als oud en nieuw! We hadden met wat vrienden afgesproken en liepen daarna veder naar the Opera House om het lichtspektakel van dichtbij te bekijken. Er werden steeds diverse kleuren en afbeeldingen op het Opera House geprojecteerd dat er super cool uitzag! We gingen daarna nog even uit, maar hebben het niet te laat gemaakt.

Vandaag was het echt een lazy Sunday.... Well sort of lol. Om 1 uur ging ik samen met Wouter naar een warenhuis. We hebben daar bij de foodcourt geluncht en gingen opzoek naar een scheerapparaat voor Wouter. Ik werd gek van alle winkels, maar heb me dit keer kunnen inhouden en heb niks gekocht. Wouter was goed geslaagd en gingen daarna weer richting the Harbour Bridge en the Opera House, dat uitzicht wordt je nooit zat! We pakte een terrasje en genoten van de zonsondergang met een heerlijke cocktail en verse oesters! HEERLIJK! We hebben even op het terrasje gezeten en gingen toen weer terug naar Kings Cross om ons hoofdgerecht te eten. Iets heel bijpassendst: Mexicaans lol! Het was wel erg lekker en ik moet eerlijk zeggen dat ik echt zin had in een taco!

En nu is de dag alweer voorbij en heb ik nog maar 5 hele dagen in Sydney te gaan! Tijd vliegt veel te snel, maar er staan nog heel veel leuke en gezellige dingen op mijn programma!

Bedankt voor het lezen!

Veel liefs,

Denise

  • 25 Mei 2014 - 19:53

    Rina Kuster-deReijke:

    Hoi Denise. Wat heerlijk om te lezen dat ook jij het daar zo heerlijk naar je zin hebt. Vooral doorgaan met genieten en geef Wouter even een extra knuffel van ons. Nog een hele mooie tijd in Sydney en ook daarna nog een mooie reis met onvergetelijke ontmoetingen en ervaringen.
    Groetjes
    Rina

  • 25 Mei 2014 - 23:37

    Denise:

    Dank u wel!! We hebben het zeker ouderwets gezellig maar dan andere kamt van de wereld :D ik geef Wouter nog wel een paar extra knuffels ;) nogmaals bedankt! Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sydney, Australie

DOWN UNDER!

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2014

Last days AUSTRALIA

25 Mei 2014

First days DOWN UNDER!
Denise

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 21100

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Oahu, Hawaii

02 Maart 2015 - 02 April 2015

California Dreamin'

07 Juni 2014 - 05 Juli 2014

From LA to NY

31 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Sydney, Australie

12 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Tokyo, Japan

01 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Seoul, Zuid-Korea

30 Juli 2012 - 10 December 2012

Uitwisseling Brazilië

15 Mei 2012 - 20 Mei 2012

New York City

18 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Stage Le ChatO

16 Juni 2011 - 18 Juni 2011

B'day at Disneyland Paris

16 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Orlando baby!

Landen bezocht: