New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu

New York City

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

21 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve mensen,

Ik ben net terug van het geweldige New York! Ook al waren het maar 4 dagen, ik heb een geweldige tijd gehad.

Aankomst:
Na een reis van 8 uur kwamen we aan op vliegveld JFK. Na 2 uur in de rij hebben gestaan voor de duane konden we eindelijk een taxi pakken en richting ons hotel in Manhattan. Daar werden we vriendelijk ontvangen en kregen een warme chocolate chip cookie!

Dag 1:
We gingen lekker vroeg uit bed en liepen richting Times Square waar we onze hop-on/hop-off bus tickets moesten ophalen bij Planet Holywood. Times Square is echt net als in de films. Heel veel reclame en gezellig! Toen liepen we naar de busstop en begonnen met de tour. We zijn wel overal langs geweest: Empire State building, ground zero, Soho, China town, Little Italy, Broadway en bij Battery park zijn we eruit gestapt om met een boot naar het vrijheidsbeeld te gaan. Het vrijheidsbeeld is mooi, maar veel kleiner dan ik in gedachten had. In de boot had je ook een geweldig uitzicht van Manhattan. Al die wolkenkrabbers geweldig!
We maakte de downtown bus tour af en liepen daarna rond op Times Square & Broadway en lunchen @ Planet Holywood. Om half 7 was er ook een Night tour dus die hadden we ook maar gelijk gedaan. Deze ging helemaal tot Brooklyn en konden genieten van alle lichtjes van de stad. Na de Night tour liepen we richting Madison Avenue waar we Peruaans gingen eten. Een van de beste Peruaanse restaurants ter wereld, van de beste chef uit Peru. Het eten was heel lekker en we hadden geen energie meer over om terug te lopen naar het hotel. Het was laat en we waren moe, dus gingen we maar met de taxi terug naar het hotel, anders was het meer dan een half uur lopen!

Dag 2:
Weer lekker vroeg op en richting the Top of the Rock ( Rockefeller Center). 70 verdiepingen hoog! Wat een geweldig uitzicht! Gewoon niet normaal hoe mooi! Weer terug op de grond liepen we richting Madame Tussauds. Dat natuurlijk heel leuk was omdat the Jonas Brothers er stonden:D gezellig op de foto met beelden LOL XD. Om 3 uur gingen we met een speciale Movie & series sites tour. Waar we met een busje rond allemaal bekende film en serie locaties reden, ook stopen we bij een bakkerij waar een scene van de film "You got mail" is op genomen, waar we de mogelijkheid hadden om wat te kopen en te proeven. We reden veder en kwamen langs film locaties van verschillende films/series: Enchanted, Gossip Girl, the Devil wears Prada, Night at the Museum, Man in Black, Black Swan, friends... En nog meer! echt super leuk om gedaan te hebben. Na de tour kwamen we op de spontane actie om naar een Broadway musical te gaan "Godspell" met Corbin Bleu in de hoofdrol. De musical ging over Jezus die in onze tijd langskomt, met het oude verhaal die we allemaal wel kennen. De musical was leuk en interactief. De acteurs kwamen uit alle hoeken van de zaal, gasten werden op het podium gevraagd, er was water, confetti en trampolines! Zelfs in de pauze mocht iedereen op het podium komen voor wat te drinken en een paar acteurs bleven nog ff muziek maken en zingen. Was een hele leuke en originele show, en ze kunnen echt mega goed zingen allemaal! Na de show was er nog een verassing, een radio station had een interview met Corbin Blue en gasten mochten blijven zitten om mee te kijken. Natuurlijk bleef ik zitten en genoot van het hele interessante interview. Corbin vertelde hoe hij zijn carriere is gegaan, en gaf veel advies. Ook was er tijd voor vragen, toen iemand vroeg om een handtekening antwoorde hij: "I'll go outside after the show" en ja hoor na ff wachten kwam hij naar buiten! Echt een super lieve jongen, hij vond het helemaal geweldig dat ik helemaal uit Nederland kwam, ik gaf hem een knuffel en een zoen, ging met hem op de foto en kreeg nog een handtekening! Ik kreeg mijn lach niet meer van mijn gezicht!

Dag 3:
Om 10:15 werd ik in shock wakker! Wat zo laat! En ik moet nog een nieuwe jurk voor vanavond! Wat vandaag was de dag! De dag dat ik Nick Jonas voor het eerst op Broadway zou zien! Aaaahh! Voor mijn jurk ging ik natuurlijk maar Macy's, de grootste Macy's van heel Amerika! 9 verdiepingen, echt super groot! Naar een paar uur shoppen moesten we terug naar het Hotel, want ik moest me natuurlijk omkleden! Toen was het zover 8 uur Show Time! De zaal was van binnen heel mooi en we hadden geweldige plaatsen 2e rij! De show begon en Nick kwam vanuit het orkest naar boven gevlogen! Iedereen werd gek! Hij was zo gewelig! De show ging over Finch, een ramenwasser die een een boekje heeft "How To Succeed In A Bussiness Without Really Trying" die hem uiteindelijk helemaal aan de top brengt van een heel groot bedrijf! De musical had heel veel humor, en de muziek, zang en dans was geweldig! Echt een droom om deze musical gezien te hebben. Ook na de show ging Nick nog langs fans. Ik zat helemaal voorin in de zaal, daarom was ik een van de laatste mensen die buiten was en er stonden al honderden mensen te wachten voor Nick! Aan het begin stond ik bijna helemaal achteraan maar uiteindelijk heb ik me zelf helemaal naar voren gedrongen. Stond ik eenmaal vooraan begon de bodyguard, Nick mee te roepen "We need to go man!". Jammer Genoeg is het mij niet gelukt om met hem op de foto te gaan of een handtekening te krijgen. Maar ik heb hem wel extra goed kunnen zien, en ik weet dat hij mijn spandoek heeft gelezen en natuurlijk was het al geweldig om hem in de musical zo dichtbij gezien te hebben! Daarna moesten wij nog eten, gelukkig was er nog een restaurant open die toevallig de beste cheesecake van Amerika heeft :) Yum!

Dag 4:
De laatse dag... Dan word ik ook wakker met: "Oh nee... Straks weer in het vliegtuig... Morgen weer in het kikkerland, uggghhhh". De laatste dag was nog ff genieten van de geweldige stad! Nog ff shoppen, souvenir winkeltjes in en toen was het al weer tijd om naar het vliegveld te gaan. Dit keer Newark in New Jersey. Ok maar een half uurtje rijden. Aangekomen op het vliegveld verliep alles soepel, we kregen zelfs een upgrade naar Comfort Plus, waar we extra beenruimte hadden. Dat was wel ff lekker, want de heen weg kon je bijna niet je benen kwijt! Na 1 film gekeken te hebben (We Bought A Zoo) viel ik in slaap, tot dat we gingen landen. En dan denk ik weer " de droom is weer voorbij, terug naar de realiteit, en morgen begint je stage".

The end

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

New York City

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2012

New York City
Denise

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 21189

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Oahu, Hawaii

02 Maart 2015 - 02 April 2015

California Dreamin'

07 Juni 2014 - 05 Juli 2014

From LA to NY

31 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Sydney, Australie

12 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Tokyo, Japan

01 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Seoul, Zuid-Korea

30 Juli 2012 - 10 December 2012

Uitwisseling Brazilië

15 Mei 2012 - 20 Mei 2012

New York City

18 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Stage Le ChatO

16 Juni 2011 - 18 Juni 2011

B'day at Disneyland Paris

16 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Orlando baby!

Landen bezocht: