It's the most wonderful time of the year! - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu It's the most wonderful time of the year! - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu

It's the most wonderful time of the year!

Blijf op de hoogte en volg Denise

30 December 2015 | Verenigde Staten, Universal City

Merry Christmas everybody!
Wat is dit jaar toch voorbij gevlogen en ik kan niet geloven dat het bijna 2016 is!

Maar ik heb een tijdje al niet mijn blog geschreven.
Eind oktober was het hier natuurlijk Halloween en ik moest helaas werken tot half 12 's avonds..... maar gelukkig had een vriendinnetje van mij al een Halloween feestje gegeven een paar dagen voor Halloween en dat was echt mega gezellig.

Het lijkt al weer maanden geleden dat mijn lieve vriendinnetje Celine langs kwam begin november. Helaas kon ik haar zelf niet ophalen van het vliegveld, maar een vriend van mij had voorgesteld om haar op te halen en naar mijn huisje te brengen.

Ik had Celine met uber naar een nagel salon gestuurd. Toen ik klaar was met werken, reed ik zo snel mogelijk naar Glendale om Celine op te halen en gingen we vervolgens naar Americana, een mooie outdoor mall in Glendale. Daar hebben we lekker Japans gegeten en nog in een paar winkeltjes gekeken.

De volgende ochtend nam ik Celine naar de Griffith Observatory waar je een geweldig uitzicht hebt over LA en de Hollywood sign. Ik moest helaas weer werken om 12 uur, ik nam Celine met me mee naar het hotel en van daar heeft zijn de tour bus genomen en heeft ze alle hoogte punten van LA gezien. 's avonds gingen we nog gezellig naar een bar in CityWalk bij Universal Studios met een paar vrienden van mij, zodat hun ook mijn Unicorn konden leren kennen.

Donderdag was het zo ver, we gingen naar Las Vegas! We hebben er wel meer dan 6 uur overgedaan ivm het verkeer. We kwamen aan in ons hotel en maakte ons gelijk klaar voor ons etentje. We gingen naar een lekker restaurant van Joel de Robuchon (een chef met heel veel Michelin sterren) in the MGM Grand, waar alles voor onze neus werd klaar gemaakt. Daarna gingen we nog even het casino in voordat we naar de club gingen samen met een vriend van mij die onze gratis toegang had geregeld, Het was zeker een geslaagde avond.

De volgende dag gingen we nog even op de strip lopen en een trip naar Las Vegas zonder gegeten te hebben in SushiSamba is geen trip naar Vegas. Dus daar hebben we nog even gebruncht voordat we doorreden naar San Diego.

's avonds kwamen we laat aan in San Diego en de volgende ochtend deden we een wijntour. Dat was puur genieten, heel veel wijn, maar liefst 19 glazen en een uitzichten waren geweldig. Na de tour reden we weer terug naar mijn huisje in North Hollywood en maakte ons weer snel klaar want we gingen nog naar een Latin club in Studio City met een paar vrienden van mij. Na 2 uur kwamen we weer thuis en om 4 uur ging de wekker weer want helaas ging Celine mij weer verlaten. 's ochtends vroeg vloog zij naar New York. Het waren 5 hele gezellige dagen en ik ben super blij en dankbaar dat ze is langs gekomen.

10 november nam ik afscheid van de front desk en begon ik te werken bij het restaurant in het hotel "Cafe Sierra" als Restaurant Supervisor. Vergeleken met de front desk is in het restaurant werken veel rustiger, een beetje iedereen in de gaten houden, de gasten naar hun tafel brengen en eens in de zo veel tijd krijg je een klacht. Bij de front desk waren er altijd klachten, het hield maar niet op.

Op 18 november ging ik samen met mijn Nederlandse maat Maurits naar Shining A Light een concert tegen rasisme. Er waren heel veel artiesten die optraden o.a. Ed Sheeran, Pharrell Williams, Sting, Pink, John Legend, Sia, Bruce Springsteen en als verassing kwam opeens Nick Jonas op het podium! Toen kon ik even weer niet normaal op mijn stoel zitten, want het was niet bekent dat hij zou komen.

Op 21 november kwam eindelijk mijn vader bij me op bezoek. Ik had een lang weekend aangevraagd en ik kreeg ook opeens 2 dagen extra vrij. dus ik had gelukkig veel vrije tijd om allemaal leuke dingen te doen met mijn vader.

Mijn tante had een welkoms etentje bij haar thuis geregeld en we hebben daar lekker gegeten. Doordat ik 2 extra vrije dagen had gekregen besloten we naar Disneyland te gaan en dat was voor mij ook al weer een tijdje geleden. De laatste keer dat ik in Disneyland was, was toen Samantha hier was in augustus. Maar nu dat ik geen auto meer heb is het lastig om naar Disneyland te gaan.

Op Thankgiving moest ik werken tot 4 uur 's middags, mijn vader kwam mij ophalen van me werk en we reden gelijk door naar Las Vegas. Dat we precies in 4 uur hebben gereden zonder verkeer. Als onze Thanksgiving maaltijd hebben we heerlijke Spaanse Tapas gegeten in het hotel, het leek net of we in Spanje zaten (of misschien beter).

Het was Black Friday en dat betekent natuurlijk SHOPPEN!! Helaas heb ik niet echt mega goede aanbiedingen kunnen vinden, het enigste wat ik heb gekocht is MAC Cosmetics met 25% korting, Maar misschien is dat ook wel beter, want ik ben altijd blut lol. Leven in LA is duur! Die avond hebben we wel heel lekker gegeten in ons hotel. Heerlijk 8 gangen menu met wijnarangement elke hap en slok was heerlijk!

De volgende ochtend gingen we eerst brunchen en toen naar de bioscoop en keken we het laatste deel van the Hunger Games in Imax. Het leek net of we zelf in de film zaten. En zondag eindigde we onze Vegas trip in SushiSamba, want zonder SushiSamba is het geen Vegas trip. Ook was zondag de dag van de langste file ever! We waren onderweg naar Temecula en we hebben er super lang over gedaan!

Ik was van de zomer eerder naar Temecula geweest met een vriendinnetje. Temecula is een wijnstreek 1,5 uur vanaf LA. Omdat ik bij Hilton werk kan ik goedkopere hotelkamers boeken, en deze keer had ik de Hampton Inn geboekt voor maar $45! De volgende ochtend werden we opgehaald door onze wine tourbus en hebben we de hele dag genoten van wijn en prachtige landschapen.

De dagen zijn voorbij gevlogen toen mijn vader hier was, het was zeker gezellig en ik vond het heel fijn dat hij is langs gekomen.

Momenteel werk ik bij de Sales & Catering afdeling. Mijn laatste afdeling jammer genoeg.... Ik keek het meeste uit naar deze afdeling en tot nu toe vind ik het leuk. De Mandarin Sales & Catering Manager heeft ontslag genomen en nu ben ik een beetje haar positie aan het overnemen. Wat tegen valt is dat ik geen Chinees kan... Maar gelukkig heb heeft de Catering Director een assistente die uit Hong Kong komt en die mij ook erg aan het helpen is. Veel leuke evenementen waar ik in de organisatie zit komen er aan zoals de Miss China Town verkiezing en natuurlijk Chinees nieuwjaar!

17 december hadden we op het werk een personeels kerstfeest in onze grote Ballroom. Het was een gezellig feestje, iedereen zag er leuk uit, we genoten van het buffet, maakte een foto in de photobooth en hebben aardig wat gedanst. Veel mensen hebben wat gewonnen, ik helaas niks. Maar een goede vriendin van mij heeft $500,- gewonnen en ze was tijdens het feest nog aan het werk, dus een mooie beloning.

De volgende dag ging ik samen met mijn Nederlandse maatje Maurits naar de studios van Universal. Niet het park maar de echte studios waar heel veel films, series, reclames en music videos zijn op genomen. Heel toevallig werkt er een Nederlandse meneer bij NBC dat deel is van Universal en die hebben wij leren kennen omdat hij een tijdje in het hilton heeft gewoont en nu woont hij in hetzelfde apartementen complex als Maurits. Die meneer had een golfcar geregeld en die toerde ons door de studios. En dat was heel vet, we konden gewoon overal stoppen, kijkje nemen en foto's maken en daar kom je niet zo maar.

En opeens was het Christmas Eve!! Ook al is het hier nu best koud, vind ik het maar raar dat het kerst is, ook weet ik niet waar mijn zomer is gegaan?!? Ik ben altijd 24/7 bezig en de dagen vliegen echt voorbij.

Op de 24sts moest ik werken tot 6 uur en toen kwam mijn oom me ophalen om samen met hun naar Peruaanse vrienden die ons hadden uit genodigd. We hebben lekker gegeten en deze avond stond echt in het teken van de geboorte van Jezus. Een paar mensen hebben dingen voorgelezen en we hebben ook allemaal liedjes gezongen, het leek net of ik in de kerk zat. Een gezin had zelfs een filmpje gemaakt met een inspirerende boodschap. Het mooi om een keer de echte reden van kerst te vieren.

De volgende ochtend moesten we al vroeg opstaan omdat de moeder van mijn oom ons uit had genodigd voor ontbijt. We zijn maar even gebleven want mijn tante en ik moesten natuurlijk nog voorbereidingen treffen voor het avondeten. De visite kwam en de kalkoen stond op tafel. We hebben heerlijk gegeten en cadeautjes uit gedeeld en toen was kerst 2015 weer voorbij, want hier doen ze niet aan 2e kerstdag.

Wat ook een plus is van werken bij Catering is dat ik mijn rooster voor 2 weken krijg, en het meestal hetzelfde is, het is alleen anders als ik aanwezig moet zijn omdat een van mijn evenementen aan de gang is. Eerst stond er op mijn rooster dat ik tot 11 uur 's avonds moest werken op oud en nieuw... Ik dacht helaas... Ik kan nergens meer heen... Maar gelukkig is het rooster gewijzigd en hoef ik maar tot 10 uur te werken, dat uurtje extra helpt zeker! Ik ga morgen avond met een vriendinnetje naar een Gatsby NYE Party midden in Hollywood!! Super zin in! Helemaal in 20's style!

Ik wens iedereen een geweldig New Year's Eve en dat 2016 een geweldig jaar mag worden!

Love,

La Denise