STOP in the name of..... - Reisverslag uit North Hollywood, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu STOP in the name of..... - Reisverslag uit North Hollywood, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu

STOP in the name of.....

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

07 Oktober 2015 | Verenigde Staten, North Hollywood

Hi everybody,

Het is nu echt een ritueel geworden, elke keer dat ik mijn was doe, schrijf ik een blog voor jullie.

Ik ben alweer een maand terug in LA, aan de ene kant is het net of ik nooit weg ben geweest en het nog gekerige is dat ik hier al 7 maanden zit. Nog nooit in mijn leven zijn 7 maanden zo snel voorbij gegaan.

Ik werd op het werk super goed ontvangen, zo veel mensen waren zo blij om me te zien! Het leek net of ze me jaren niet gezien hadden! En ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook weer heel fijn vond om weer in het Hilton te lopen met mijn Hilton Family.

Toch was ik bang dat ik alles vergeten zou zijn... Maar gelukkig was het niet zo en ik kreeg zelfs een compliment van mijn PBX trainster dat ze versteld stond dat ik alles oppakte net of ik niet was weg geweest, en gelijk die week heeft ze tegen me gezegd dat ik klaar ben om gewoon zelf een PBX shift te doen. Dus ik was afgestudeerd van mijn PBX training. Voor de mensen die niet weten wat PBX is, het is het hart van het hotel, elk telefoontje komt binnen en communiceren met elke afdeling in het hotel en we doen ook wat administratieve dingen.

En ook eindelijk hoef ik geen blauw lintje meer te dragen bij de Front Desk. De Front Desk trainster had eindelijk tijd gemaakt om mij te zien werken. Eerder had ze me al gesnapt zonder lintje en had ze me naar de back office geroepen, dat ik het lintje pas af mocht toen tot dat zij dat zegt. Elke dag zei een collega wel tegen mij: "Waarom draag dat ding nog?". Maar eindelijk heeft de trainster mijn zien werken en realiseerde ze dat ik er allang klaar voor ben, want het probleem was juist dat zij mij nooit zag werken. Maar goed eindelijk is dat lintje dus weg en het voelt goed!!

September was dus weer een maand met hoogte punten en ook wat diepte punten....

Begin september had een vriend van mij een suite geboekt in Anaheim en daar hebben we een feestje gebouwd! Het was super gezellig en het was een wonder dat niemand op onze deur heeft geklopt om te zeggen dat we rustig aan moesten doen.

Die week erop ging ik samen met mijn tante naar een Tequila Tasting, dat was ook gezellig evenement, onbeperkt tequila en eten voor maar $35,-.

Ook was die week een vriendinnetje van mij jarig en we hadden met een groepje bedacht om haar te verassen bij een een restaurant in Beverly Hills voor Brunch. Het was super gezellig, lekker en we kregen ook nog is 15% korting omdat we met onze kleding in het zwembad zijn gesprongen.

Die week erop ging ik samen met een groepje naar een Tiki Bar bij mij in de buurt, ik kon er lopend naar toe. Heerlijke tropische cocktails en het was natuurlijk gezellig tot dat het awkward werd toen we de rekening probeerde te betalen. Er was een storing bij onze bank en de meeste van ons hebben dezelfd bank, behalve een jongen en die betaalde de hele rekening, maar die had geen fooi achter gelaten en de bartender vond het niet normaal.... Wij hadden ook geen cash en onze passen deden het niet... Dus zijn weg gegaan zonder tip achter te laten, dus daar kan ik nooit meer heen lol XD

En toen was het een hele hete zondag. Ik had met me tante afgesproken om hun te komen bezoeken en samen Peruaans te gaan eten. Ik was ongeveer 20 minuten onderweg en opeens kon ik geen gas meer geven en ging mijn snelheid omlaag en opeens stond ik helemaal stil en kon ik geen kant meer op. Ik stond stil op de midden van de snelweg en iedereen wou mij vermoorden. ik wist niet precies wat ik moest doen, ik vertelde mezelf: rustig blijven en blijven zitten! En een paar minuten later zag ik een politie wagen het hele verkeer stopzetten. En kwam de agent naast me staan en zei: "are you ok? What happened?"
Na het uitleggen stelde agent voor om mij met zijn auto van de snelweg te duwen. Ik moest mijn auto op neutraal zetten, sturen en hij zou me duwen. Dat was best eng, want op een stukje gingen we naar beneden. Maar uiteindelijk stond ik in een straat in Glendale en heb ik meer dan 2 uur op de wegenwacht lopen wachten. Het was 45 graden en ik ging dood van de dorst. Toen het bleek dat ik nog een uur op ze moest wachten zocht ik op internet de dichtstbijzijnde benzinepomp en die was 20 minuten lopen, eindelijk daar kocht ik 2 liter water en de eerste fles had ik in een paar seconde op. Toen liep ik weer terug en even later waren ze er met de takelwagen.

Op het moment heb ik dus geen auto meer en de eerste week nam ik elke dag een uber. Maar een enkeltje kost ron de 10/15 dollar. Uiteindelijk heeft het me meer dan 100 dollar gekost om van en naar werk te gaan. Dus ik besloot de bus te proberen. Ik moet 1x overstappen en in plaats van 10 minuten rijden moet ik nu 10 minuten lopen, 12 minuten in een bus dan overstappen en meestal 25 minuten wachten op mijn volgende bus en dan nog 10 minuten de heuvel op lopen waar het Hilton op staat lol. Maar een enkeltje kost $1,75 veel goedkoper dan uber!

Maar het leven hier zonder auto is best zwaar en dan realiseer je je nog meer dat een auto in LA echt bijna noodzakelijk is. Gelukkig heb ik ook een paar ritjes gekregen van vrienden en hielp een vriend me mee boodschappen. Alles hier in de supermarkt is groot en je moet drinkwater kopen en dat is allemaal zwaar en omdat in me eentje allemaal lopend te tillen is een hele klus.

Nu ben ik ook lopend naar de laundry place gegaan en ik had weer mega veel was van een maand en ik moest echt 10x stoppen onderweg omdat het zwaar was en mijn handen zijn nog steeds rood van het tillen.

Maar laat ik mijn blog afsluiten met leuke dingen. Gisteren stond ik ingeroosterd bij PBX en in de middag vroeg de Assistent Front Desk Manager of ik ze even kon helpen, want het was druk bij de front desk. En de tweede gast die ik incheckte was niemand minder naar Ryan Guzman, een van mijn celebrity crushes lol! Ryan Guzman speelde in een paar Step Up films, Pretty Little Liars, Boy Next door met Jennifer Lopez en nu speelt hij in de nieuwe serie van Heroes. Hij was echt aardig en knap lol. Ik bleef gewoon in me rol, want ik was bang dat ik anders nerveus zou worden lol. Vandaag had ik ook zijn profiel gestalkt en hij heeft Ted 2 gekeken in zijn kamer nummer 1870 dis ik hem heb toegewezen lol hahhaa. Dat was een leuke ervaring. En vandaag stapte ik in de bus waar hij opstond met de promotie van zijn nieuwe serie Heroes lol. En dan realiseer je weer dat LA echt de stad is where dreams are made of en dat je iedereen echt kan tegen komen.

Morgen ga ik weer op avontuur, ik ga naar Santa Barbara en heb een Hilton Garden Inn geboekt voor 40 dollar en ga die kant van California verkennen.

Tot mijn volgende wasbeurt met weer nieuwe verhalen!

With love,
La Denise

  • 07 Oktober 2015 - 08:06

    Catrien:

    Hallo Denise , jij maakt nogal eens wat mee ( 2 uur wachten op de wegenwacht met 45 graden ) maar met jou jonge benen even naar een benzinepomp lopen ha,ha . Wat een afstanden daar om naar je werk te kunnen zeg. Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, North Hollywood

Denise

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 21091

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Oahu, Hawaii

02 Maart 2015 - 02 April 2015

California Dreamin'

07 Juni 2014 - 05 Juli 2014

From LA to NY

31 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Sydney, Australie

12 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Tokyo, Japan

01 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Seoul, Zuid-Korea

30 Juli 2012 - 10 December 2012

Uitwisseling Brazilië

15 Mei 2012 - 20 Mei 2012

New York City

18 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Stage Le ChatO

16 Juni 2011 - 18 Juni 2011

B'day at Disneyland Paris

16 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Orlando baby!

Landen bezocht: