Eerste week in Brazilië! - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Denise Eber - WaarBenJij.nu Eerste week in Brazilië! - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Denise Eber - WaarBenJij.nu

Eerste week in Brazilië!

Blijf op de hoogte en volg Denise

06 Augustus 2012 | Brazilië, Florianópolis

Lieve mensen,

Ik kan het niet geloven! Na jaren gedroomd te hebben over studeren in het verre buitenland, is het eindelijk zo ver! Ik ben in Brazilië!!!

De vlucht hier naar toe was echt lang! Van Amsterdam naar Parijs, van Parijs naar Sao Paulo en van Soa Paulo naar Florianopolis. Onze vlucht in Parijs had vertraging en daardoor hadden we onze vlucht van Sao Paulo naar Florianopolis gemist. We konden gelukkig wel nog dezelfde dag een vlucht later nemen naar Florianopolis. maar dat was 4 uur later! en zo kwamen we ook 4 uur later aan in Florianopolis. Helemaal gebroken na een reis van meer dan 24 uur kwamen we aan in ons hotel, waar we allemaal in 2 tellen weg waren.

Ik had al een paar weken contact met andere uitwisseling studenten die naar Florianopolis gingen en heb gelijk met ze afgesproken. Hun hadden al een huis gevonden en ze hadden nog een kamer over en vroegen of ik daar interesse in had. Ben gelijk daar naar toe gegaan en in 1 dag had ik een huis! Het huis is erg groot! we hebben 3 badkamers, 5 slaapkamers, een grote keuken en woonkamer. We wonen er met zen 6en: 4 Spanjaarden en 1 Mexicaans meisje waar ik mijn kamer mee deel. Ik heb de afgelopen dagen ook alleen maar Spaans gesproken. Ook heb ik nog andere uitwisseling studenten leren kennen uit Amerika, Argentinië en Duitsland, maar de meeste zijn toch wel Spanjaarden.

Ik ben samen met mijn huisgenootjes ook naar 2 stranden geweest. De eerste gingen we 's avonds ''Mole'' waar heel veel surfers waren, de golven waren echt geweldig! De volgende dag gingen we naar een ander stand en het weer was geweldig, daar heb heerlijk lopen zonnen en mijn eerste caipirinha gedronken!

Vrijdag was de intoductie bij Unisul, de universiteit waar ik een semester ga studeren. Daar kreeg ik een heel informatie pakketje met allemaal dingen over de universiteit, de Braziliaanse cultuur en allemaal andere belangrijke dingen. Er zijn 60 uitwisseling studenten op Unisul dit semester, waarvan 30 Amerikanen zijn en ik als enige en eerste Nederlander.

Na de introductie ging ik samen met mijn familie de binnenstad van Florianopolis verkennen. Het eerste wat me opviel waren de duizende schoenen winkels! Voor de rest is er van alles wat, maar voor schoenen moet je echt naar Florianopolis! 's avonds gingen we naar het beste restaurant van Florianopolis (via trip advisor) dat wat meer in het zuiden was. Het restaurant was heel nautisch en het complete personeel was verkleed als kapitein. De specialiteit van het restaurant was oesters, ze hadden dan ook 16 verschillende smaken oesters. Wij zelf hadden 5 verschillende smaken bestelt met Martini, mango, peer/roquefort, salami en gember. Ze waren echt verrukkelijk!

Zaterdag zijn we naar het grootste pretpark van Zuid-Amerika gegaan ''Beto Carerro''. 110 km van Florianopolis. Mooi pretpark en dierentuin in 1.

Vandaag ben ik weer naar mijn huisje gegaan in Lagoa Da Conceição. Lagoa is echt een geweldige plek om te wonen. Ik woon max. 200 meter van een groot meer, een supermarkt, winkels, bars en restaurants. Hier wonen ook de meeste studenten en er zijn altijd mensen op straat.

Morgen begint dan mijn semester op Unisul. We beginnen gelijk goed met een Portugese toets om ons niveau van Portugees te testen. Ook al weet ik dat ik gewoon bij de beginners moet. De campus is echt midden in het centrum, een top locatie. Van mijn woonplaats is het wel 30 minuten met de bus, maar het is het zeker wel waard.

Wat helemaal nieuw voor me is dat hier allemaal buffet restaurants zijn waar je per 100gr of per kg betaald. Vandaag ben ik bijvoorbeeld naar een ijsbuffet geweest. Je schept zelf zoveel ijs als je wilt, doet er allemaal sausjes, snoepjes, nootjes, wat je maar wilt er op, weeg het en je betaald het gewicht. Heel apart, maar eigenlijk best wel handig en economisch.

Zo dat was zo'n beetje mijn eerste week hier in Florianopolis a.k.a. ''Het Magische Eiland''. Ik heb zin om meer mensen te ontmoeten en meer van het eiland te zien!

Veel liefs,

Denise

  • 06 Augustus 2012 - 10:49

    Wouter:

    Klinkt leuk denise, geniet er maar lekker van en succes met je portugees

  • 06 Augustus 2012 - 10:49

    Wouter:

    Klinkt leuk denise, geniet er maar lekker van en succes met je portugees

  • 06 Mei 2014 - 13:12

    Jessica Meijer :

    Hee Denise! Ik zag dit reisverslag en wilde je graag vragen hoe je het voor elkaar hebt gekregen om in Florianopolis te studeren in Brazil. Ik wil dit namelijk ook heel graag gaan doen, maar weet nog niet zo goed waar ik moet beginnen. Dankjewel alvast! Kisses, Jessica

  • 06 Mei 2014 - 13:24

    Denise Eber:

    Hi Jessica!
    Super dat je in Floripa wilt gaan studeren, ik heb daar echt de tijd van mijn leven gehad :D
    Ik zat op Hogeschool Tio en Unisul in Floripa is een partnerschool van Tio. Ik heb een uitwisseling gedaan als mijn minor. Zo ben ik in Floripa beland, ik was de enigste en eerste Nederlandse op Unisul, maar er waren ook veel Amerikanen in mijn klas die via ISA de uitwisseling geregeld hadden. Ook kan je zelf contact opnemen met de Universiteiten daar, Unisul is een privé school, maar je hebt ook UFSC de grootste universiteit daar die super coole feesten geeft.

    Mocht je nog andere vragen hebben laat het me weten.
    Ik wens je veel succes!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 21201

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Oahu, Hawaii

02 Maart 2015 - 02 April 2015

California Dreamin'

07 Juni 2014 - 05 Juli 2014

From LA to NY

31 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Sydney, Australie

12 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Tokyo, Japan

01 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Seoul, Zuid-Korea

30 Juli 2012 - 10 December 2012

Uitwisseling Brazilië

15 Mei 2012 - 20 Mei 2012

New York City

18 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Stage Le ChatO

16 Juni 2011 - 18 Juni 2011

B'day at Disneyland Paris

16 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Orlando baby!

Landen bezocht: