Sao Paulo, Rio de Janeiro & Blumenau - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Denise Eber - WaarBenJij.nu Sao Paulo, Rio de Janeiro & Blumenau - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Denise Eber - WaarBenJij.nu

Sao Paulo, Rio de Janeiro & Blumenau

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 Oktober 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Lieve mensen,

September is voorbij gevlogen! September was een geweldige maand! Zoals ik in mijn vorige veslag vertelde ben ik naar de Iguazu falls geweest.

Ook was ik zo gek om in mee eentje naar Sao Paulo tegaan. Ik ging voor minder dan 24 uur naar Sao Paulo, speciaal voor een festival. Ik had tegen mezelf gezegd als The Jonas Brothers of Demi Lovato naar Brazilie komen dan ga ik er heen. Nou Demi Lovato was op het festival en ik wou het voor geen goud missen! Dus ik kocht mijn premium kaartje voor het Z festival, mijn vlucht en een nachtje in een hotel. Mijn vlucht vanuit Floripa vertrok om 10 uur, en ik kwam rond half 12 aan in Sao Paulo, nam een taxi naar mijn hotel, even opfrissen en gelijk naar het festival. Ik was op het festival rond 1 uur. Het was super druk en al duizende mensen stonden in de rij te wachten, sommige mensen bleven al in de rij slapen. Ik heb 4 uur in de rij lopen wachten want het festival begon pas om 5 uur. Ik heb wa...t mensen leren kennen in de rij, kocht wat te drinken en souvenirs.

Het festival was in een grote arena, waar het beroemde carnaval wordt gevierd. Er waren 2 poduims: Zig & Zag, alle twee naast elkaar. Elke keer waren ook ander artiesten link en rechts. Ik heb echt super genoten van het festival, ik vond het niet alleen leuk voor Demi maar er waren ook andere bands die ik leuk vind zoals: McFly, Yellowcard, Hot Chelle Rae & The Wanted. Het was een groot feest! Ook al ging ik alleen, ik heb super genoten. Dat was het einde van september.

Ik dacht dat het moeilijk zou worden om september te overtreven, maar oktober is super geweldig tot nu toe!

Op 5 oktober vertrok ik samen met 2 vriendinnetjes naar RIO DE JANEIRO! Echt een droom! Ook al hadden we bijna 2 uur vertraging en het al helemaal donker was toen we aankwamen, was onze aankomst geweldig! We werden gratis opgehaald door ons hostel en toen we de stad in gingen en we Jezus zagen schijnen was het net een droom! Hij is werkelijk prachtig! Ons hostel was wel erg aan de kleine kant, 3 double hoogslapers met geneens een meter ruimte tussen de bedden. Wel was het erg gezellig, ik heb daar ook wat Nederlandse mensen leren kennen. De eerste avond deden we rustig aan, gingen wat eten in de buurt en daarna even wat Caiprihinas drinken bij een bar, dat ons favo bar werd;)

De volgende dag gingen we de hele dag er opuit! Via het hostel hadden we een city tour geregeld. Om 1 uur werden we opgehaald en onze eerste bestemming was Jezus Christ the redeemer. Geweldig om de dag zo te beginnen! Hij was werkelijk prachtig! Het uitzicht was ook ongelovelijk! Vervolgens gingen we naar Santa Teresa waar een hele mooie trap is met allemaal tegels figuren en allemaal landen. Ook hebben we het stadion gezocht waar het grote carnaval wordt gevierd. Daar hebben we ook een foto genomen met zo'n grote samba hoed.Onze laatste bestemming was the Sugarloaf, we gingen met de kabel naar boven en het uitzicht was super super mooi! Ook waren we er precies voor zonsondergang. Prachtig om zo de tour te eindigen.

Weer aangekomen in het hostel gingen we even opfrissen en vervolgens wat eten, naar ons favo barretje en vanaf daar naar Lapa. Lapa staat bekent als het beste uitgaangs gebied van Rio. In Lapa gingen we dan ook naar een van de beste clubs ter wereld Rio Scenarium. De club was super groot en op elke muur was een andere collectie, zo hadden ze een muur vol met verschillende spiegels, fietsen, klokken etc. ect.

De volgende dag gingen we naar Copacabana, we zijn de hele dag op het strand gebleven. Het weer was heerlijk en een verse cocosnoot maakte de dag compleet! 's avonds gingen we naar een Funk Favela Party. Mensen gingen helemaal los, het was echt een heel goed feestje! Terug onder van het feestje vroegen we aan de chauffeur of die ons in Copacaban kon laten. We gingen rond 5 uur naar het strand en genoten van de zonsopgang! het was echt geweldig!

Om half 8 waren we pas weer terug in ons hostel en sliepen tot een uur of 1. Toen besloten we om naar een winkelcentrum te gaan. En daar had ik eindelijk weer is een kop starbucks coffee gedronken! Dat was zo goed!:) De dag ging snel voorbij en 's avonds gingen we naar the Rio Boatparty! Een gaaf feestje op een boot, met een geweldig uitzicht! Het mooie was dat je Jezus zag schijnen vanuit de boot.

Dinsdag gingen we naar de grootste Favela, ik moest eerlijk toegeven dat ik een beetje nervous was. We gingen eerst met een busje en vervolgens moesten wel allemaal individueel achterop een motortaxi. De motor nam me helemaal naar boven op de berg. Het was best spanned, allemaal bochten en iedereen rijdt als een gek, maar ik heb het overleefd. De favela was heel interessant om te zien. We begonnen bij een ziekenhuis, gingen naar een art studio, kinderopvang en liepen langs de smalle en slechte straten van de Favela. De tour opent je ogen en ik moet eerlijk zeggen dat ik me geeneen moment onveilig heb gevoelt. De mensen waren heel aardig en je ziet dat ze allemaal wel hun best doen om vooruit te komen.

Na de tour gingen we helemaal Copacabana, Ipanema en Leblon aflopen, de 3 bekende standen van Rio. We genoten van onze laatste avond in een lekker Italiaans restaurant en gingen naar een marktje om allemaal souvenirs te kopen. De avond was mooi, maar het was jammer dat ons reisje naar Rio alweer was afgelopen, want de volgende dag vertrokken we alweer naar Floripa.

Rio was echt super geweldig, het was precies zoals ik het me had voorgesteld.

Santa Catarina de staat waar ik woon heeft heel veel Duitse imigranten, en er zijn zelfs typische Duitse dorpjes. Daarom wordt ook hier het tweede grootste Oktoberfest gehouden na Munich. Ik had me typische Duitse outfit gekocht en vorige week zaterdag ging ik naar Blumenau, hier 2/3 uur vandaan voor het Oktoberfest. Het was super groot, 5 mega hallen en buiten een typisch duits dorp. Het was heel gezellig!

Maar wees maar gerust, want het is hier niet alleen maar feest en reisjes. Ik ga gewoon elke dag naar school, heb presentaties en toetsen. Gisteren had ik nog een toets voor Portugees en ik heb daar gewoon een 10 voor gehaald! Ik kon het zelf niet geloven!

De weken vliegen voorbij en ik vind het echt verschrikkelijk!


xxxxxxx

Denise


  • 24 November 2012 - 01:24

    Isis:

    Hey,

    Leuk Denden! Ik wist niet eens dat je dit had haha, zat je stiekem op google te zoeken en toen tsja... nouja ik wist toch alles al...en meer ^^


    X Isis

  • 24 November 2012 - 01:24

    Isis:

    Hey,

    Leuk Denden! Ik wist niet eens dat je dit had haha, zat je stiekem op google te zoeken en toen tsja... nouja ik wist toch alles al...en meer ^^


    X Isis

  • 24 November 2012 - 01:24

    Isis:

    Hey,

    Leuk Denden! Ik wist niet eens dat je dit had haha, zat je stiekem op google te zoeken en toen tsja... nouja ik wist toch alles al...en meer ^^


    X Isis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 750
Totaal aantal bezoekers 21196

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Oahu, Hawaii

02 Maart 2015 - 02 April 2015

California Dreamin'

07 Juni 2014 - 05 Juli 2014

From LA to NY

31 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Sydney, Australie

12 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Tokyo, Japan

01 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Seoul, Zuid-Korea

30 Juli 2012 - 10 December 2012

Uitwisseling Brazilië

15 Mei 2012 - 20 Mei 2012

New York City

18 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Stage Le ChatO

16 Juni 2011 - 18 Juni 2011

B'day at Disneyland Paris

16 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Orlando baby!

Landen bezocht: