First week, full of firsts! - Reisverslag uit Burbank, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu First week, full of firsts! - Reisverslag uit Burbank, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu

First week, full of firsts!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

08 Maart 2015 | Verenigde Staten, Burbank

Lieve mensen,

Hier mijn eerste blog vanuit LA! Het was een week vol eerste keren!

Maandag vertrok ik dan vanuit Amsterdam naar Los Angeles. Na een emotioneel afscheid, kocht ik nog mijn lievelings kaas en een zak honingdrop, voordat ik het vliegtuig in ging. En daar zat ik dan, voor de eerste keer in me leven in Business Class!! De stoel zat heerlijk en kon helemaal plat, ook was het beeldscherm een stuk groter, kreeg een toilettasje van Victor & Rolf, maar het beste was het eten! Soms durf ik het eten geeneens te proeven in het vliegtuig om de geur al. Maar dit keer kreeg ik een menu en mocht ik mijn 3 gangen menu van sterren chef Johnny de boer samenstellen. Het was allemaal heerlijk!

Na 11 uur vliegen kwam ik aan op LAX, de rij bij de douane viel gelukkig mee en ik werd gecontroleerd door een jongen niet veel ouder dan mij en die me helemaal bewonderde dat ik deze grote stap heb genomen op mijn 21ste. Ik pakte mijn 2 mega koffers van de band en liep naar de uitgang. Daar stond mijn lieve tante me op te wachten met een poster die me neefje en me nichtje speciaal voor mij hadden gemaakt!

Ook al vloog ik Business Class, blijft zo'n lange vlucht zwaar... Maar het ergste is nog de 9 uur tijdverschil! Toch is het me gelukt om tot 9 uur 's avonds wakker te blijven.

Natuurlijk was ik de volgende ochtend vroeg wakker en had ik 10.000 berichtjes. Het is echt heel leuk dat zo veel mensen met me mee leven. Het lijkt wel of ik mijn eigen reality show heb! Hahaha

Dinsdag ging ik voor het eerst keer naar mijn appartementje in Burbank. Het appartement is best ruim en echt prima voor mij alleen. Ik ben er echt blij mee! Na gecheckt te hebben wat ik allemaal nog moest kopen, besloot ik om naar het hotel te rijden. Ik kon mijn ogen niet geloven! Het was maar een kwartiertje rijden en het hotel zie je al van een afstand. De locatie is echt top! Net achter de Hollywood Hills en echt letterlijk naast Universal Studios! Kan nog steeds niet geloven dat ik daar ga werken!

Samen met me tante ging ik daarna naar de Dollar Tree en winkel met allemaal producten voor 1 dollar! Ik heb flink ingeslagen en heb best leuke dingen gekocht voor me huisje. Ondertussen bleef ik kijken naar auto's en besloten we naar een dealer te gaan. Maar dat was een groot fiasco. 'S avonds ging ik nog een auto bekijken, maar dat was ook niks...

Woensdag heb ik mijn Amerikaanse bankrekening geopend en een Amerikaanse simkaart in mijn mobiel gestopt. Heel handig, want nu kan ik hier onbeperkt bellen, smsen en interneten! Voor whatsapp blijf ik mijn Nederlandse nummer gebruiken.
Opeens kwam de broer van mijn oom er mee dat tie wel zijn auto wou verkopen. Alleen moet hij nog wel even naar de garage voor een check up. Dus opeens had ik een auto! En dat voelde geweldig want zonder auto kom je hier nergens.

Donderdag was een grote dag, voor de eerste keer ging ik het Hilton binnen! Echt een mooi hotel! In de lobby wachte ik op mijn 2 Nederlandse collega's en even later kwamen 3 managers die ons een rondleiding gaven. De backoffice is echt een doolhof!! Nu dan nog... Hopelijk vind ik snel me weg. Maandag moet ik me om 9 uur melden bij HR voor een 2,5 dag introductie. Ik ben benieuwd! Ik heb tijdens de rondleiding echt zo veel handen geschut, vraag me niet wie wat doet of wat zijn/haar naam is, want dat weet ik echt niet meer. Maar iedereen was wel super vriendelijk.

Vrijdag ging ik samen met mijn familie naar Disneyland, even een dagje plezier maken, voordat ik full time ga werken! Ook heb ik gelijk mijn jaarpas gekocht! Die heb ik gelijk van me bucket list afgestreept. Het was een super gezellige dag! Disney word ik nooit zat!

Gisteren ging naar me appartementje, het was tijd voor de grote schoonmaak! En wat was het vies! Ik ben even bezig geweest, maar ben blij met het eindresultaat, er missen nog wat dingetjes maar het ziet er al een beetje meer uit als mijn stekkie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 21110

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Oahu, Hawaii

02 Maart 2015 - 02 April 2015

California Dreamin'

07 Juni 2014 - 05 Juli 2014

From LA to NY

31 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Sydney, Australie

12 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Tokyo, Japan

01 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Seoul, Zuid-Korea

30 Juli 2012 - 10 December 2012

Uitwisseling Brazilië

15 Mei 2012 - 20 Mei 2012

New York City

18 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Stage Le ChatO

16 Juni 2011 - 18 Juni 2011

B'day at Disneyland Paris

16 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Orlando baby!

Landen bezocht: