There is always a reason to celebrate! - Reisverslag uit Burbank, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu There is always a reason to celebrate! - Reisverslag uit Burbank, Verenigde Staten van Denise Eber - WaarBenJij.nu

There is always a reason to celebrate!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 April 2015 | Verenigde Staten, Burbank

Lieve mensen daar ben ik weer!

Ik kan het niet geloven ik ben al een maand in dienst!! De tijd gaat te snel!

Mijn laatste dagen bij de front desk gingen super! Wat gasten in en uit gecheckt en ook voor het eerst een gast in het Spaans geholpen. Op mijn laatste dag bij de front desk had ik voor mijn collega’s donuts mee genomen, ik heb zo vaak het woord donut daar horen vallen, dat ik maar donuts had mee genomen om mijn laatste dag te vieren.

Op dezelfde dag had ik ook een gesprek met één van de Supervisors. Ze ging me overhoren en gelukkig kon ik bijna overal antwoord op geven. Aan het einde zei ze: ‘’Ik heb heel veel goede dingen over je gehoord, zelfs iemand van PBX zei dat je echt een harde en goede werker bent en als die gene het zegt moet het wel echt zijn, want die zegt zo iets niet snel’’. Die opmerking had ik serieus niet zien aankomen, maar ben er natuurlijk super blij mee, ik probeer echt mijn best. Ook voegde ze toe dat als ik in juni weer terug ben bij de front desk dat ik supervisor word en dat ik zelf moet besluiten wat ik doe bij problemen/klagende gasten. Hele verantwoordelijkheid staat op me te wachten in juni!

Maar nu zit ik bij de housekeeping! De eerste drie dagen ging ik samen met een Supervisors de kamers controleren, en dat is niet niks! Je loopt de hele dag open en neer, kamer in, kamer uit en opzoek naar de room attendant en zeggen wat ze is vergeten, mist of niet goed heeft gedaan. En ook al maak ik zelf niet de kamers schoon, controleren is ook best zwaar! Na zo’n dag ben je echt kapot!

Vorige week donderdag was ik 1 maand hier en dat moest natuurlijk gevierd worden! Ik besloot om samen met mijn lieve familie hier uiteten te gaan bij een Peruaans restaurant in Beverly Hills. Het eten was heerlijk!! We hebben super genoten! Kan niet wachten om mijn ouders daar naar toe te brengen.

Vrijdag ontving ik mijn eerste pay check en dat moest natuurlijk ook gevierd worden, dus ik ging met een groepje uit in Beverly Hills bij SLS, het was super gezellig en de cocktails waren ongelofelijk! Het werd een latertje maar gelukkig was ik zaterdag eindelijk vrij! En het werd helemaal een goede vrijdag want ik was ook zondag en maandag vrij! De weken beginnen hier op zondag en elke vrijdag komt het nieuwe rooster uit, ik vind dat maar niks, want je kunt niks inplannen. Zondag was het natuurlijk Pasen en ik kon op Goede vrijdag pas me tante vertellen dat ik vrij was en dat ik dus wel kon komen. Maar goed je moet flexibel zijn in de hotel wereld en dit keer was ik erg lucky!

Zaterdag moest ik echt SHOPPEN!! Want ik heb me de hele maand ingehouden en alleen me geld gebruikt voor eten en benzine. Nu had ik eindelijk weer geld! Ik heb 2 jurkjes, een jasje, schoenen, sieraden en een horloge gekocht, wat voelde dat geweldig! Na het shoppen ging ik naar het huis van me tante en samen gingen we naar Fast & The Furious 7! Echt een goede film en een mooie afsluiting van Paul Walker.

Zondag was het natuurlijk Pasen en net zoals ik houdt me tante ook van een feestje. ’s Ochtends begonnen we met cupcakes bakken en de ham te marineren. Net voordat we naar de kerk gingen stopte we die ham in de oven, want die moest 4 uur in de oven. Toen we terug kwamen van de kerk stonden er al mensen voor de deur. Iedereen had wat te eten meegenomen. Voor de kinderen was het helemaal feest, ze konden eitjes verven, op een springkussen springen en natuurlijk eitjes zoeken. Ik genoot van het eten, wijn en het zonnetje! Het was een geslaagd feestje!

Tijdens het feestje ontving ik een bericht van Thomas, hij en Ivo zijn aan het rondreizen door Amerika en hun volgende stop was LA, en natuurlijk moesten we meeten! Ze wouden graag een dagje naar Disney en wie ben ik om daar nee tegen te zeggen? Ik maak nu al goed gebruik van mijn jaarpas! Ik ben in 1 maand al 3x geweest! Het was leuk om ze weer te zien en het was een gezellige dag! We hebben alles kunnen doen en bleven tot sluitingstijd in het park. Voor mij was het wel een latertje want ik moest de volgende ochtend om 4 uur opstaan, want ik sta deze hele week ingeroosterd om 6 uur ’s ochtends. Maar ach het was het waard!

Dinsdag ochtend was ik wel echt een zombie, het is wel wennen om elke ochtend om 4 uur op te staan, helemaal als je de vorige dag de hele dag in een park hebt gelopen en pas half 1 thuis was :P Ik ben nu aan het trainen met de Rooms Coördinator en de dag vliegt eigenlijk heel snel voorbij. Als Rooms Coordinator moet ik de roosters maken voor de room attendants (welke kamers ze moeten schoonmaken) en dat is echt een beetje puzzelen. Ook komen alle telefoontjes bij ons binnen en eigenlijk wat we doen is iedereen vertellen wat ze moeten doen, zoals dingen brengen naar een gast, of als er iets vies is in een openbare ruimte iemand sturen om dat schoon te maken etc, etc. En echt iedereen spreekt Spaans bij Housekeeping, ik spreek daar ook bijna alleen maar Spaans dus dat is weer een ervaring.

Gisteren ging ik na me werk Thomas en Ivo in Hollywood ophalen, die waren daar de toerist aan het uithangen. Vanaf daar reden we veder naar Santa Monica Pier. Santa Monica vind ik zelf een leuk strand, gezellig op de pier lopen voor muziek en attracties. We zijn ook de achtbaan in gegaan en het uitzicht was prachtig! Ook hebben we even een biertje gedronken bij een rooftop bar en genoten gelijk van de zonsondergang. Dit zijn van die ultieme geniet momenten! We gingen nog even lekker uit eten en daarna was het tijd om afscheid te nemen. De jongens zijn nu weer veder aan het reizen.

Zoals jullie denk ik wel kunnen lezen gaat het super met me! Het is wel hard werken, weinig slapen, maar vooral heel veel genieten!!

Heel veel liefs,
La Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 21193

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Oahu, Hawaii

02 Maart 2015 - 02 April 2015

California Dreamin'

07 Juni 2014 - 05 Juli 2014

From LA to NY

31 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

20 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Sydney, Australie

12 Mei 2014 - 19 Mei 2014

Tokyo, Japan

01 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Seoul, Zuid-Korea

30 Juli 2012 - 10 December 2012

Uitwisseling Brazilië

15 Mei 2012 - 20 Mei 2012

New York City

18 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Stage Le ChatO

16 Juni 2011 - 18 Juni 2011

B'day at Disneyland Paris

16 Mei 2011 - 31 Mei 2011

Orlando baby!

Landen bezocht: